Nyárigumi teszt 2014
Még nincs, de már nagyon várjuk a legújabb mintázatok tulajdonságait. Gondolok itt például a Barum Bravuris 3 HM abroncsára, mely hosszú futásteljesítményt ígér. Megőrzi-e a Continental konszern a vezető pozícióját? Tudnak-e az új abroncsok fejlődni, hogy minden gumiabroncs címkén szereplő tulajdonságuk megkapja az "A" minősítést? És még ezernyi kérdés várja az ADAC 2014-ben megjelenő gumiabroncs tesztjét.
A hírekben már olvashattunk az ADAC botrányról, valószínű ennek tudható be, hogy nincs még nyári gumi teszt az ADAC-nál. De a nyárigumi teszt nem maradhat el. Az ACE (Auto Club Europa) már publikálta a 2014 nyári gumi teszteket. A tesztelt méret a 225/45R17, amely már nem csak a felső kategóriák abroncsa, hanem a közép kategóriás személyautók váltó mérete a 195/65R15 vagy a 205/55R16 nak.


A teszt nyertese az idei évben is a Continental SportContact5, amely a pontszámok tekintetében magasan vezet. A második helyet a Dunlop Sport MAXX RT mintázata érdemelte ki, a Pirelli PZero abroncsával, azonos pontszámaikkal. Magyarosítsunk, hogy mindenki számára látható legyen az értékelés:
.jpg)
Az eddig megszokott ADAC értékeléseknél a legkissebb pontszám hozta a legjobb eredményt, azonban az ACE tesztje pont a fordítottja, a legnagyobb ponszám viszi a pálmát.
A Continental már az első értékelési szempontnál a fékezés vizes úton, elsöprő fölénnyel nyer, bár a max 30 pontot még nem sikerült elérnie. A nedves úton kezelés kormányozhatóságban maximális pontszámot tudott elérni a Conti, Nokian X-line, Pirelli P Zero, Vredestein Ultrac Vorti. Az össz értékelésben biztonság vizes úton dobogósai a Continental, Pirelli, Nokian. Ejtsünk egy pár szót A Dél-Koreai gyártók abroncsairól. A Kumho és a Hankook márkák feltörekvő nemzedék a gumiabroncsok terén. A Hankook jól ismert számunkra, hiszen itt is gyártják, kis hazánkban. A Kumho autógumik, azonban még fekete folt a vevők körében. A választás azonban nem rossz, amennyiben a Kumho abroncsot válasszuk, mivel már gyári elsőszerelt kereket gördülnek ki a Mercedes vagy a VW csoport gyáraiból. Nem tudom miért pont a HS51 mintázat esett a teszt alanyává, hiszen van sportosabb minta is a Kumho KU39.
Nem elhanyagolható nyári abroncsoknál, hogy a száraz úton, hogy viselkednek. A dobogósok Continental SportContact5, Pirelli PZero és Dunlop Sport MAXX RT.
Gazdaságosság, üzemanyag takarékosság és ár alapján jó választás a Barum Bravuris 3 HM mely hosszú futásteljesítményt ígér a NOKIAN X-line és a Dunlop MAXX RT.
Az ACE teszt, csupa jó tulajdonsággal bíró abroncsot tesztelt. Nincs olyan autógumi a teszten, ami ne vívta volna ki az ajánlott minősítést. A vevőink nagy része böngészi és várja a teszteket, és ez alapján választ számára árban és minőségben megfelelő nyári abroncsokat. Azonban ne feledjük, hogy léteznek még minőségi abroncsokat gyártók pl: TOYO made in Japan, FALKEN Made in Japan, mely abroncs márka szintén jó választás a nyári szezonra.
Remélem segítséget tudtunk nyújtani, vagy legalább egy irányt mutatni, hogy milyen gumiabroncsot válasszunk.
Szűcs Attila gumiabroncslap.hu