Elhasználódás | Oka |
 |
Mindkét oldali futófelület erősebben kopott | Túl kicsi a keréknyomás |
 |
A futófelület közepén nagyobb a kopás, a teljes kerületen | Túl nagy az abroncsnyomás |
 |
A profiloldalak kivájódtak | A kerék statikus és dinamikus kiegyensúlyozatlansága. Esetleg a keréktárcsa nagy oldalütése, túl nagy játék a csuklóknál |
 |
Kivájódások vannak a futófelület közepén | A kerék statikus kiegyensúlyozatlansága. Esetleg nagy radiális ütés következménye |
 |
Nagy kopásnyom az abroncs középső felületének egyes helyein | A blokkolás nyomai teljes fékezésnél |
 |
Pikkelyszerű vagy fűrészfogszerű kopás a profilnál. Súlyosabb esetekben együtt jár a szövetszerkezet kitöredezésével | A gépjármű túlterhelése. Ellenőrizzük az abroncsok belső oldalán nincs-e szövetsérülés |
 |
Az oldalsó profil éleknél guminyelvek vannak | Hibás kerékbeállítás, az abroncs radíroz. A hátsó kerekeknél a lengéscsillapítók állapotát is meg kell vizsgálni |
 |
Sorjaképződés az első kerék egyik profiloldalán | Hibás kerékösszetartás beállítás, az abroncs radíroz. Erősen domború úton utazás, gyors kanyarvétel |
 |
Az abroncsok belső vagy külső vállának nagyobb kopása | Túl kis, illetve túl nagy kerékösszetartás |
 |
Egyoldalúra kopott a futófelület | Ellenőrizzük a kerékdőlést |