Autógumi matrica

Az Europai Unióban bevezetésre került az abroncs cimke, autógumi matrica. A 2012 májusában gyártott abroncsokon már megtalálható, de novembertől gyártott abroncsokon kötelező az abroncscimke. A kereskedelmi forgalomban, nem csak olyan abroncsokkal találkozhatunk télen amelyeken gumiabroncs cimke szerepel, mivel a 2011-es gyártású abroncsokon nem kötelező a matrica használata. Az Európai abroncsgyártók már most félnek a távolkeleti abroncsgyártók matricáitól (" ismeretlen cég által gyártott import termékkel találkoznak piacon, azt kezeljék fenntartással") mivel minden gyár saját maga értékeli az abroncsot.
Az autógumi besorolás:
Az abroncsmatrica 3 jellemzőt ad meg.
- gördülési ellenállás
- nedves tapadás
- külső zajszint
A gördülési ellenállás, egyenesen arányos az üzemanyag fogyasztással. A legjobbak "A" minősítést a leggyengébbek "G" minősítést kapnak.
A nedves tapadás fontos szempont, de talán nem a legfontosabb egy abroncs tulajdonságai között. De mégis ez szerepel a cimkén. A besorolás szintén "A"-tól "G"-ig terjed.
A külső zajszintet hanghullámban jelölik a halk abroncs 1 hanghullámot a zajos abroncs 3 hanghullámot kap. A zaj szintjét dB-ben is kiírják. Ez természetesen, egy új abroncsra vonatkozik, egy kagylósodott abroncs zajossá válik.
MIndent összevetve, sikerült a vásárlókat az abroncscimkékkel elbizonytalanítani. Kínait vegyek "A" minősítéssel vagy ADAC tesztgyőztes abroncsot vegyek "E" minősítéssel.