Weboldalunk harmadik féltől származó sütiket (cookie) használ működése folyamán, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek. Részletek... Engedélyezem
     

Szolgáltatásaink
  •   Gumicsere és javítás
  •   Futómű beállítás és javítás
  •   Fék
  •   Olajcsere
  •   Autóklíma töltés tísztítás
  •   Vezérműszíj csere
  •   Kerekek szezonális tárolása
  •   Felni javítás szinterezés
  •   TPMS, RDKS rendszer
  •   Motorgumi szerelés
  •   Műszaki vizsga
  •   Autókozmetika
Szolgáltatások
  • Gumicsere és javítás
  • Futómű beállítás és javítás
  • Fék
  • Olajcsere
  • Autóklíma töltés tísztítás
  • Vezérműszíj csere
  • Kerekek szezonális tárolása
  • Felni javítás szinterezés
  • TPMS, RDKS rendszer
  • Motorgumi szerelés
  • Műszaki vizsga
  • Autókozmetika
Keresés
 
Blank
Méret /
Árkategória
Gyártók
Motor
Elektromos Hibrid Benzin/Diesel  
Típus
Személyautó Terepjáró/SUV Kisáruszállító  
Idény
Nyárigumi Téligumi 4 évszakos  
Egyéb
Csak defekttűrő Csak erősített (xl)
Csak peremvédős Használt gumi is
Energia címke
 
Teljes választék
       
SZERVíZ BEJELENTKEZÉS
2024.   .   .
 

Autógumi martica

 

 

Autógumi matrica

Autógumi, gumiabroncs, cimke, martica

 Az Europai Unióban bevezetésre került az abroncs cimke, autógumi matrica. A 2012 májusában gyártott abroncsokon már megtalálható, de novembertől gyártott abroncsokon kötelező az abroncscimke. A kereskedelmi forgalomban, nem csak olyan abroncsokkal találkozhatunk télen amelyeken gumiabroncs cimke szerepel, mivel a 2011-es gyártású abroncsokon nem kötelező a matrica használata. Az Európai abroncsgyártók már most félnek a távolkeleti abroncsgyártók matricáitól (" ismeretlen cég által gyártott import termékkel találkoznak piacon, azt kezeljék fenntartással") mivel minden gyár saját maga értékeli az abroncsot.

 Az autógumi besorolás:

Az abroncsmatrica 3 jellemzőt ad meg. 

- gördülési ellenállás

- nedves tapadás

- külső zajszint

 A gördülési ellenállás, egyenesen arányos az üzemanyag fogyasztással. A legjobbak "A" minősítést a leggyengébbek "G" minősítést kapnak.

 A nedves tapadás fontos szempont, de talán nem a legfontosabb egy abroncs tulajdonságai között. De mégis ez szerepel a cimkén. A besorolás szintén "A"-tól "G"-ig terjed.

 A külső zajszintet hanghullámban jelölik a halk abroncs 1 hanghullámot a zajos abroncs 3 hanghullámot kap. A zaj szintjét dB-ben is kiírják. Ez természetesen, egy új abroncsra vonatkozik, egy kagylósodott abroncs zajossá válik.

 MIndent összevetve, sikerült a vásárlókat az abroncscimkékkel elbizonytalanítani. Kínait vegyek "A" minősítéssel vagy ADAC tesztgyőztes abroncsot vegyek "E" minősítéssel.



 
0.011552095413208