TPMS, RDKS rendszer


TPMS /RDKS rendszer


TPMS (Tire Pressure Monitoring System) vagy RDKS (Reifendruckkontrollsystem)

Műhelyünkben a TPMS vagy RDKS rendszerrel ellátott defektvisszajelzős autók szervizelése is zökkenőmentesen megoldható.

Tapasztalt szakértőink és modern technológiai felszereltségünk garantálja a biztonságos és precíz munkavégzést, hogy autód mindig megbízható állapotban maradjon.

 

 

Az elmúlt években egyre inkább elterjedtek, de az Európai Unió ECE R 64-es rendelete nyomán 2014. november 1-jétől minden, az Unióban újonnan forgalomba helyezett gépjárműnek rendelkeznie kell ezzel a biztonsági rendszerrel.

A guminyomás ellenőrző rendszereknek két típusa létezik, az indirekt és a direkt.

Kezdetben főként az indirekt guminyomás ellenőrző rendszert alkalmazták, mára pedig már egyre nagyobb teret hódítanak a direkt, külön szenzorokkal felszerelt rendszerek.


Online bejelentkezés

Az indirekt a kerekek fordulatszámát figyeli. Ha csökken az egyik abroncsban a nyomás, akkor annak a kerülete kisebb lesz, ezáltal gyorsabban forog, mint a többi kerék.

Ezt a központi egység érzékeli és figyelmezteti a vezetőt.

A rendszer előnye, hogy az ABS-szenzor jeleit használja, emiatt nincs szükség külön érzékelőre.
 

 

A direkt rendszer felépítése komplexebb, ugyanakkor részletesebb és pontosabb adatokat szolgáltat.

Ez a konstrukció a következők alapján épül fel: minden egyes kerék tartalmaz egy nyomásérzékelő-szenzort.

A mért adatok 0.1 bar pontossággal rádiófrekvencián kerülnek továbbításra a központi egység felé.

Bizonyos autóknál elő is tudjuk hívni a mért adatokat: ellenőrizhetjük a pontos nyomást és akár az abroncshőmérsékleteket.

Ez a rendszer egy küszöbértékre van beállítva, amit ha elér a guminyomás, akkor a műszerfalon megjelenik a TPMS sárga ikonja.



 



A TPMS alkalmazásának célja kettős: elsőként növeli a biztonságot, hiszen a kimutatások szerint sok baleset történik amiatt, hogy rossz guminyomással közlekednek az autósok.

A másik cél pedig a fogyasztás megfelelő szinten tartása és a környezetvédelem.

Nem mindegy ugyanis, hogy a gyárihoz képest pl. 30 százalékkal kisebb guminyomással autózunk.

Ebben az estben nemcsak több üzemanyagot égetünk el, hanem a gumi is intenzívebb kopásnak van kitéve.


 

TPMS szelep és csere áraink:  
Szelepek programozása, tanítása 3 990,-ft/db
TPMS univerzális szelep ára 14,990,-ft/db


Online bejelentkezés

 


További információkért keressen minket telefonon vagy e-mailen:

 Kapcsolat

Az árak az áfát tartalmazzák!

Weboldalunk harmadik féltől származó sütiket (cookie) használ működése folyamán, hogy a legjobb felhasználói élményt nyújthassa Önnek. Részletek... Engedélyezem